"Lolita", jeżeli chodzi o relację dorastającej dziewczyny i starszego faceta,bo jeśli o motyw psychopatycznej nastolatki, to nie to ;)
Może się komuś przyda. Filmy o młodych dziewczynach i starszych facetach:
Śpiąca piękność - Sleeping Beauty (2011)
Ojczym - Beau-père (1981)
Elegia - Elegy (2008)
Była sobie dziewczyna - An Education (2009)
Ślicznotka - Pretty Baby (1978)
American Beauty (1999)
Nieprawdopodobna historia - An Awfully Big Adventure (1995)
Kochanek - L'amant (1992)
PIĘTNO (2003)
Sara (1997)
Wyznania gejszy - Memoirs of a Geisha (2005)
Bejbis (2007) The Babysitters
Valmont(1989)
Młoda i piękna
Fish Tank
Najbardziej podobnym filmem jest oczywiście - Fatalne zauroczenie z 1987 z
Glenn Close i Michaelem Douglasem, które jest moim zdaniem znacznie lepszym filmem od Zauroczenia 1993.
Reżyser "Zauroczenie" 1993 zapewne widział Fatalne zauroczenie, które wyszło 6 lat szybciej :)
Zauroczenie 1993 imdb 5,7
Fatalne zauroczenie 1987 imdb 6,9...Film otrzymał 6 nominacji do oskara. W tym za najlepszy film roku,
reżyserie, scenariusz, rolę Glenn Close i Anne Archer.
No " fatalne zauroczenie " to już klasyk bez dwóch zdań , doskonałe kreacje aktorskie , Close przeszła tam samą siebie , taką wariatkę zagrała że wow !
Owszem. Dała czadu :)
Polecam też "Niebezpieczne związki" 1988 duet G.Close i J.Malkovich
Również widziałam ,super film , ale ty masz obejrzanych filmów , wow ! Widniejesz od x czasu .
Aż miło poznać kogoś takiego :-)
8 tysięcy obejrzanych filmów z Europy, Azji i Ameryki Północnej to całkiem sporo.
Z tego połowa ambitne kino. Raczej mało co mnie jeszcze zaskakuje w kinie.
"Więź" braci Wachowskich z Giną Gershon i Jennifer Tilly,
"KRWAWY ROMEO" z Leną Olin i Garym Oldmanem
"Ostatnie uwiedzenie" z Lindą Fiorentino
"ŻAR CIAŁA" z Kathleen Turner i Williamem Hurtem,
"Diagnoza zbrodni" z Kim Basinger, Umą Thurman i Richardem Gerem,
"GDZIE LEŻY PRAWDA" z Alison Lohman, Kevinem Baconem i Colinem Firthem,
"Dzikie żądze" z Denise Richards, Neve Campbell, Mattem Dillonem i Kevinem Baconem,
"Wybory" z Reese Whiterspoon
"Podróż Felicji"
Ach, zapomniałem, polecam też koniecznie filmy:
"Słodka trucizna" z zabojczo nastoletnią Tuesday Weld,
"W poszukiwaniu idealnego kochanka" z Diane Keaton, Richardem Gerem i Tomem Berengerem,
"Hardcore" Paula Schradera!
http://www.filmweb.pl/film/Wzgardzona-2013-661876
http://www.filmweb.pl/film/Współlokatorka-2011-508038
http://www.filmweb.pl/film/Sublokatorka-1992-9853
http://www.filmweb.pl/film/Musisz+być+mój-2010-588476 - bardzo podobny do tego, młoda dziewczyna ma obsesje na punkcie starszego mężczyzny
http://www.filmweb.pl/film/Bunkier-2001-31038
http://www.filmweb.pl/film/Zabij+dla+mnie-2013-650706
http://www.filmweb.pl/film/Wielbicielka-2002-33513
http://www.filmweb.pl/film/Obsesja-2009-475377
http://www.filmweb.pl/film/Żona+z+internetu-2012-640379
http://www.filmweb.pl/Niepokoj
Film "Strach" i dzisiaj przeze mnie obejrzany "9 i 1/2 tygodnia" - oba o toksycznych związkach/obsesji.
teledysk Guns 'n Roses "Crazy" :D
zabawny motyw nimfetki jest w skądinąd doskonałym filmie "Noc Iguany" - gdzie gra ją sama "Lolita" Sue Lyon.
w sumie równie zabawny jest w starych dobrych "Psach" (Linda+Angela), bo "Sara" już wyżej była ;)
młoda dziewczyna, stary facet - "Madryt" z Marią Valverde.
motyw jest w "Angel Heart".
natomiast solidne psychologiczne mistrzostwo świata to francuski "Ojczym" (1981).